28 Eylül 2011 Çarşamba

Bisikletle Dünya Turu



32 yorum:

  1. Ben sana inaniyorum!!!Ve burada bekliyorum ;) Gez gel diyorum sana ;)

    Hayal nasil kurulur ve gercek edilir senden ogrendim ve ogrenmekteyim!
    Yolun acik olsun canim simdiden

    YanıtlaSil
  2. ben de gez gel demek isterdim ama üzgünüm! demeyeceğim::)) içimde olan gezme sevdasını bisikletle gezme sevdasına dönüştürdün ve bunu bir hayal olmaktan çıkarıp hayata dönüştürme hazırlıklarına başlattın ya, eh artık git gidebildiğin kadar. yollara düşmenin vakti, mesafesi, şartı şurtu olmuyormuş ve dileyince insan her şart şurt kendiliğinden zaten hazırlanıyormuş bir yerlerde onu da anladım kendi hayatımda.
    şu başardığın olay başkalarının da başarısına dönüşüyor buralarda bilesin.

    bir tur atmak için arkadaşının bisikletini alan ve bir daha hiç dönmeyen çocuğun neşesiyle, coskusuyla git gidebildiğin yere kadar...

    YanıtlaSil
  3. ruh gezgini

    Ben japonya`da yasiyorum.Gurkan tekrar buraya gelsin anlaminda gez,gel demistim :) Yoksa ben de seviyorum gezmeyi.

    YanıtlaSil
  4. Seni bu hızla kimse tutamaz Gürkancım, başaracağına hiç şüphem yok. Yazılarını heyecanla bekliyor olacağım.
    Tokyo'da uzun süre kalmaya niyetimiz yok ama buraya geldiğinde hala Tokyo'da olursak davet etmemize gerek yok herhalde :) Tokyo'da olmazsak da turun boyunca bir yerlerde yollarımız illa ki kesişecek eminim.
    Şimdiden başarılar, sevgiler

    YanıtlaSil
  5. gürkan haritayı inceledim bayagı maceralı olacak yedi sene çok uzun zaman Allah yolunu açık etsin .haritada ülkeleri tek tek saymak bile vakit alıyor aboooo..:)

    YanıtlaSil
  6. Sen bunu da başarırsın Gürkan.Yolun açık olsun şimdiden...

    YanıtlaSil
  7. Dar geldi sana Angara Gürkanım:)
    İyi ki de dar geldi!

    YanıtlaSil
  8. bende katılabilirmiyim gürkan

    YanıtlaSil
  9. git gürkan... tekerleğinin dönmediği toprak parçası kalmayıncaya kadar git. gidemediğim heryeri getir bana. kokusunu, insanını, bildiğim bilmediğim neyi varsa taşı sırtında. yüreğince olsun yolun.

    YanıtlaSil
  10. "neyi yapabileceğinizi sizden daha iyi bilen hiç kimse yoktur" demişsin, ne iyi etmişsin.

    güney amerika'da motosikletle gezme hayalim vardı ama eğer yanına başka gezginler de almaya karar verirsen, bu hayalimi bisiklete çevirip katılmak isterim... :)

    neyse, yolun açık olsun dostum! :))

    YanıtlaSil
  11. amerikadan sonrasına bakmadım.

    YanıtlaSil
  12. Serrose yola çıkmadan kitabını kargoya vereceğim bu arada dönüp dolaşıp gene sizin oraya geleceğim.. Seviyom seni .. Yoshi’yi de seviyorum .. Birde ben o kurabiyelerden isterim gene : )

    Ruhgezginim ben gene İstanbul a geleceğim. Bu sefer okulun önünden bisikletle geçeceğim . İzin belgeside olacak : ).. Sanırım uzun bir süre daha birlikte gezer yaşlanırız gibi geliyor …

    Murat gene birlikte alır muhabbet ederek yolu bitiririz bir şey değil 7 sene.. Bu arada o kurduğun sayfa sanırım asıl bu yolculukta işimize yarayacak : ). Teşekkürler

    Cihan abim bende inanıyorum kendime dönüp dolaşıp tekrar ülkeye gelirim..

    Bossa yani dar gelmedi de işte ne bilim yarıda bıraktık gibi geldi. : )

    Novella umarım gidilemeyen, görülemeyen tekerimin değdiği her kara parçasını sizlere en güzel şekilde aktarabilir ve bu yolculuğu birlikte yapabiliriz ..

    Cape diem güney Amerika ya geçtiğimde 2014-2015 yılları arasında olacak sanırım bu olay.. Atla uçağa gel birlikte gezeriz. Hali hazırda rotada var ..

    Hasan biraz uzun oldu. iyi yapmışın boşver . Zaten bende yoldayken hiç haritaya bakmadan gidiyorum .

    YanıtlaSil
  13. haritayı görünce gidip gidemeyeceğin konusunu hiç düşünmedim doğrusu.
    muhtemelen gider, döner, sonrada bir de Rusya turu yaparsın, gibi bir izlenim yarattı bende bu harita ^-^ ...
    fakat aklıma tek bir soru takıldı. bu sefer Avrupa'dan mı yoksa bir miktar da olsa bildiğin yol olduğu için Asya'dan mı başlayacaksın?

    son olarak, hem iyi şanslar hemde iyi yolculuklar ^-^

    YanıtlaSil
  14. Abi haritayı görünce önce "oha" dedim affına sığınarak... Ancak harbiden sana helal olsun diyorum. Bu hedefi koyabilmek ve bunu blogundan paylaşabilmek bile cesaret ister. 7 yıl uzun süre. İnşallah hayallerin gerçekleşir. Blogunu takip edicem. Japonya turunun yarısında blogu takip etmeye başladım. Takipte olucam. Bize de daha ayrıntılı yazabilsen süper olur. Ara ara videolar yada ses kaydı ile yaşadıklarını görmek duymak isterim. Yolun açık ola...

    YanıtlaSil
  15. Süfler aslında haritaya dikkatli bakarsan ikinci en yok pedallanacak ülke Rusya 7000 km fazla. Üstelik köylerinden falan geçiyorum o derece. : ) Aslında Asya dan başlamayı çok istiyorum fakat şu bir gerçek eğer Asya yı bitirirsem bir daha onun kadar renkli bir kıta daha göremiyeceğim (başka gezginlerin deneyimlerinden yola çıkarak konuşuyorum) Bu yüzden tur izmir'den başlayıp Avrupa'dan devam ediyor. Teşekkürler..

    Fairway bende harita ve kilometreler bittiğinde. Vay ulan biraz fazlamı oldu ne demiştim. Hatta Avrupada çok görmeyi istediğim bölgeleride çıkarmak zorunda kaldım. Yoksa eve dönemeyeceğim : ).. Bunuda gerçekleştireceğime inanıyorum .. Ve söz veriyorum içerik olarak bir öncekinden daha zengin olması içinde elimden geleni yapacağım ..

    YanıtlaSil
  16. Hayatımda ilk defa tatil için gittiğimde uzun bir yol yaptım bisiklet ile Hollanda Belçika sınırında. Etrafı incelerken aklıma sen geldin ve dedim ki ne güzel bir iş yapmış bu adam.
    Yol boyunca bilmediğin coğrafyaları görme, kaybolma hissi tanımadığın insanlarla sohbet etmek. çok hoştu ve galiba insan bir şehri en iyi bisiklet üzerinde gezebiliyor ne yavaş ne hızlı.

    Şimdi sen yeni bir yolculağa çıkıyorsun. Biz de ah keske bunu yapıbilseydik diye kendi kendimize söylenip atlayıp arabaya işe gidecez. Neyse yolun açık olsun. Sağlıcakla git ve 7 yıl sonra Ironman olarak gel....

    YanıtlaSil
  17. Abi yaptığın şeyi tebrik edecek kelime bulamıyorum, ne desem az.
    7 yıl sonra..
    Benim okulum bitecek,belki evlenirim,belki çocuğum bile olur:)
    şöyle bir düşündüm de çocuğuma senin videolarını izletmek çok ilginç geldi.
    Artık yapar yapamaz işin orası geçtim.Sen şu rotayı çıkardıysan benim için bu iş bitmiştir ya vallahi yazacak birşey bulamıyorum.
    yolun açık olsun :)

    YanıtlaSil
  18. melih olayı sihrini yakalamışın.. Motorsikletlede benzer bir tur yapabilirim fakat yola dikkat etmekten çevrende ne var ne yok hepsini kaçırıyorsun. Bisiklet dünyayı ve çevremizi gezmek için yapılmış en muhteşem ulaşım aracı. Belki bir gü bir noktada beraber pedallarız belli mi olur.. teşekkürler..

    Muhammet Arslan çocuk büyüdüğünde alıp başını gitsin diyorsan seyrettir tabikide :D .. Sağolasın

    YanıtlaSil
  19. Yolun acik olsun Gurkan, muthis bir yolculuk olacaga benziyor!!!! Eminim rotayi cok saglam arastirmissindir ama yine de gozume takilan iki noktaya deginmeden gecemeyecegim:

    1) Arjantine kadar inmisken, sili patagonyayi takip edip dunyanin en uc noktasi Tierra Del Fuego'ya gitmek istemediginden emin misin? O bolge guney amerikanin en muthis bolgesi ve efsanevi panamerika rotasinin son noktasi

    2) Kuzey amerikada bir miktar zaman gecirmis birisi olarak kuzey amerika rotan buranin en guzel yerlerini iskaliyor gibi geldi bana. Ben olsam Meksikadan sonra direk doguya doner dogu sahilini new york civarlarinda tamamladiktan sonra klasik cross-country hattindan ortabati, colorado, utah, arizona uzerinden californiya ya ulasip oradan kuzeye doner seattle a kadar muazzam sahil hattini takip edip oradan kuzey amerikanin en guzel bolgesi british columbia uzerinden sahilden ve fyordlardan devam ederek alaskaya cikardim.(Californiyayi pas gecersen aslinda bir de utah, wyoming, montana, jaspers uzerinden british columbia'ya uzanan bir hat var ki o da muthis)

    ps: Amerikada Missouri St.Louis'den yolun gecerse her zaman kalicak bir yerin var aklinda olsun :)

    YanıtlaSil
  20. Nazim selamlar,

    Rotayı çizerken Tierra Del Fuego ya kadar inim mi, inmim mi çok kararsız kaldım. Yer yüzü şekillerine bakıncada biraz tereddüt ettim. Kıtanın etrafında tam bir tur atmaktansa ki bunu bir çok gezgin aynı şekilde yapmış. ben enlemesine bir geçiş yapıp iç bölgeleri görmeyi düşündüm. Aşağı kadar inip batı tarafından iç kesimlere doğru çıkınca yükseltiler coştu. Yükseltiler coşuncada haa du bakalım dedim. 7 yıl demiştim ya süre onuda biraz geçiyor. Yoldaki performansıma ve Güney Amerika'ya varış zamanıma göre tekrar değerlendireceğim. Giderim gibi gözüküyor. İlk turdada çizdiğim rotanın dışına çıkmıştım. Esnek bir durum : )

    Amerika rotasını şu şekilde söyleyeyim;
    Losangeles
    California
    Sanfrancisco
    Portland
    Seattle
    Idaho
    Colorado
    Oklahamo
    Missouri
    Tennesse
    South Carolina'ya kadar gidip buradan yukarı kadar sahil şeridinden Wahingthon, Newyork şeklinde bir rota sonrasında Qubec. Amerikan'nın her iki sahil şeridinde de uzun süre pedallamış olacağım. Batı'dan doğu'ya doğru bir rotada ilerlemem vize işlemleri açısından önemli. Amerika'nın tamamını gezdikten sonra Washingthon'a varmakta sanırım fena olmaz.

    Ps: 2015 kasım veya Aralık gibi görüşürüz. Yatıya geliyorum : )

    YanıtlaSil
  21. Gurkan rota muhtesem gorunuyor! Eger Suudi Arabistan'dan direkt Misir'a gitmeyim, az kuzeyinde Kuveyt'i de goreyim dersen, her zaman bekleriz, kapimiz acik:)

    Yolculugunda kolaylik ve saglik diliyorum...

    YanıtlaSil
  22. Meriç o tarafa geldiğimde mutlaka iletişimde oluruz gelmeyi isterim..

    YanıtlaSil
  23. Müthiş bir yolculuk, yolun açık olsun pedalına kuvvet.

    YanıtlaSil
  24. Gurkan rotan cok muhtesem, iyi sanslar diliyorum. Eminim rotayi cizerken gecirdigin 3 ayi son derece detayli arastirmalar icin ayirdin ve ezbere ne yapacagini biliyorsundur. Yine de Kuzey Afrika ulkeleri ozellikle Fas, Tunus ve Libya icin bilgi edinmek istersen gittigim gordugum kadarini paylasmaya hazirim. Bu arada Libya'dan gecerken bir yardima ihtiyacin olursa o siralarda orda olsam da olmasam da yazman yeterli. Iyi yolculuklar!

    YanıtlaSil
  25. Karan Teşekkürler.

    Çok detaylı olmasada elimden geldiğince hangi yolları takip edeceğimi çıkarttım. Fakat bir önceki turda da olduğu gibi " a şurda ne varmış, vay bu yol nereye çıkıyor acaba diye diye enteresan yerler keşfetmeyi ümit ediyorum" 2013 yılında dediğin bölgelerde pedallıyor olacağım . O tarihlerde beni takip ediyor olursan önerdiğin lokasyonlarada gitmeye çalışırım teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. gürkan umarım bu uzun yolculuğuda başarırsın. aslında bende uzun süre önce kendime hedef koymuştum 2014 martın 1 i yolculuk başlar. merak ettiğim şey vize işi. nasıl yada neresi için alıyorsun vizeyi ve vaktin dolduğunda ne yapıyorsun

    YanıtlaSil
  27. Gürkan Abi büyük yolculuğunda sana bol şans diliyorum ve inanıyorum ki bunu yapabilirsin. Ancak bir şey sormak istiyorum. Denizi bisikletle geçemeyeceğine göre bu durumda ne yapıyorsun?

    YanıtlaSil
  28. Seyyah^^ teşekkürler. Bir önceki turda olduğu gibi gezip geleceğim sadece bu sefer biraz zaman alacak. Döneceğime inanıyorum. Vizeleri gittiğim ülkenin başkentinden gideceğim ülkenin elçiliğe gidip rahatçana alıyorum. Vize işlemleri sadece türkiye de çok zor caf caflı

    Gizemcim bana inandığın için teşekkür ederim. Kıtaların kıyılarına geldiğimde feribotları kullanıp gideceğim yere ulaşıyorum. Kıta geçişlerinde ya feribot veya uçak kullanıyorum

    YanıtlaSil
  29. Gürkan Abi avrupadan gecerken viyanada bir kahvemizi icmeni isteriz :) Birlikte de birkac pedal atmak bir zevk olacaktir . Yolun düserse haberimiz kesin olsun .

    Yolun acik olsun.

    YanıtlaSil
  30. Bu dünya turundan ve Japonya'ya kadar bisikletle gittiğinden kendin için ne kazanımın oldu. Ülkemiz için ne kazanımınız oldu? Kazanımlarınız harcadığınız zamana değecek mi?

    YanıtlaSil
  31. Çağrı selamlar, Viyana dan geçerken mutlaka uğrarım davet için teşekkürler

    Mehmet Selamlar,
    Bu sayfada yaklaşık 160 sayfalık bir içerik var. Okuduğun zaman kazanımların neler olduğunu sanırım net bir şekilde anlarsın. Dünyayı gezen birine "Harcadığın zamana değer mi? demişin. Dünyayı gezen insanlara sorulacak en son soruda bu olsa sanırım. ^_^ Aynı soruyu bende sana şu şekilde sorayım. Koca bir dünya varken ve seninde bir defa yaşama şansın varken senin yaşamın için harcadığın zaman sence nasıl? : )

    YanıtlaSil
  32. Helal sana ben de bisikletimi dün aldım ama senin kadar azimli değilim benim ki şu an itibari ile karadeniz turuna cıkmak iiçin koyulmuş bir hedef allah yolunu açık tekerini sağlam gücünü eksik etmesin... Kendine çok iyi bak

    YanıtlaSil