27 Ağustos 2011 Cumartesi

Seyahat etmeden önce....


Annem: Oğlum sen 16-17 yaşında bana ANNE BEN BİSİKLETİMLE TÜRKİYE'DE TURLAMAYA ÇIKIYORUM desen belinde oklavayı kırardım, bir yere gidemezdin.
Hatta ben evden kaçsam annemin bir güdümlü terliği var ki, nereye kaçarsam kaçayım beni bulur, bisikletin üzerinden düşürür gene bir yere gidemezdim. (Japonya'ya giderken kaskı o yüzden kafamdan çıkarmadım, terliğin nerde geleceği belli değildi)
Şaka bir yana zaten o zamanlar 17 yaşında bisikletimle böyle şehirler arası tura bile çıkmazdım. Niye mi?Basit. Komşu kızını tavlamak varken yemişim bisiklet turunu.
Hem örnek alacak kişi yoktu hem de böyle sosyal paylaşım siteleri. Belki adamın teki çıkıp okuluma gelse sunumlar yapsaydı geleceğe yönelik hem daha farklı düşünür, hem de çevremde neler varmış neler yokmuş diyerekten ufak turlar yapardım. Bu kanıya da şuradan vardım. Bilkent’de 200 anaokulu öğrencisine verdiğim sunumdan sonra geçenlerde bir arkadaşımın evinde o miniklerden biriyle, Yağmur ile birlikteydim. Benim anlattıklarımı aradan 4 ay geçmesine rağmen kelimesi kelimesine hatırlıyordu. Artık bu çocuk bisiklete daha farklı bakıyor ve istedikten sonra bir çok şeyin başarılabileceğini biliyordu..
Okullarda veya üniversitelerde verdiğim sunumlarda öncelikle gençlere bu tarz seyahatleri üniversite sonrasında yapmalarını veya belli bir olgunluğa geldikten sonra yapmalarını öneriyorum!! Peki neden? Bu gezilerin veya seyahatlerin öncelikle sabır, azim, dikkat, anlayış, hoşgörü, araştırma, belli bir olgunluk, bilgi ve eğitim istediği düşüncesindeyim. Bendeniz 32 yaşında, iş hayatında belli bir deneyimi olan, iletişim fakültesi mezunu genç bir adamım. Bu bilgileri veriyorum çünkü ailelere yanlış bilgiler veren genç okuyucular var.
O bakkala gibi gittim dediğim Japonya seyahatimin arka planında 3 aylık bir çalışma var. Rotayı, olası konaklayacak yerleri, tarihi turistlik bölgeleri, yükseltileri olabildiğince hesaplamış, hangi yolları kullanabileceğimi incelemiş, ekipmanımı ona göre almıştım ki buna rağmen bir çok eksiğim çıkmıştı.. Tura çıkmadan önce Türkiye'de ufak 2 tur yapmış, Yola çıkacağım çantaların içine ağırlıklar koyup bisikleti hem asfaltta hem arazide günlerce test etmiştim. Yabancı gezginlerin sayfalarından bu tarz turlarda ne gibi arızalar çıktığını öğrenip ona göre ekipman almıştım. Evimde çadırımı defalarca kurup en pratik ve kolay şekilde nasıl toplarım, içinde nasıl uyurum, yanıma neler almalıyımın ön çalışmalarını da yapmıştım ki yolda başıma bir şey geldiğinde kendi başımın çaresine bakabileyim. Sonradan oturup ben ne yapacağım şimdi veya birilerini arayıp ben yanınıza geliyorum söyle böyle oldu dememek için.
Bu benim seyahatimdi. Kimseyi rahatsız edip, ailemi telaşlandırmanın alemi yok.. Yukarda dediğim gibi sabır, azim, dikkat, anlayış, hoşgörü, araştırma, belli bir olgunluk, bilgi ve eğitim.
Seyahatim boyunca en genç gördüğüm gezgin 18 yaşında İngiliz bir kızdı. Kardeşi hasta olduğundan onun oyuncak kuzusunu yanına alarak dünyanın belli noktalarında birlikte fotoğraflarını çekip kardeşine bir albüm hazırlıyordu. Seçtiği rotalar olabildiğince güvenli yerlerdi ve uçakla seyahat ediyordu. Hedefi netti. Onun dışındaki gezginler ya üniversitelerini yeni bitirmiş veya iş hayatına ara vermiş insanlardı. Yani belli bir birikime ve olgunluğa sahip kişiler. Herkes bu gezileri kendi için yapıyordu. Hepsinin hedefleri vardı ama açık ve net hedefler. Kimisi gezdiği gördüğü yerleri benim gibi halkı ile paylaşıyor kimisi bu paylaşımı bile yapmayıp kafasına göre takılıyordu ve hedeflerine ulaşıyorlardı.
Bu saydıklarımı okurken belki biraz sıkılmış olabilirsiniz. Hedefinize ulaşmak için önlemlerinizi almış, olası aksiliklerle bile başa çıkabilecek durumdaysanız artık farklı yollardan sona ulaşabilirsiniz.. Belki seyahatinizde düşünmediğiniz zorluklarla karşılaşacaksınız veya mutluluklarla. Dediğim vasıflara sahipseniz, küfür etmek, pes etmek, yalan söylemek veya çevrenizdeki insanlara negatif enerji saçmak yerine yoldan keyif almayı öğrenir, o yolun size öğretiklerini de başkaları ile paylaşırsınız..
Sevgiler Saygılar

“Neyimiz varsa, bağımsız bir devlet kurmuşsak, hür vatandaşlar olmuşsak, şerefli insanlar gibi dolaşıyorsak, yurdumuzu Batı’nın pençesinden, vicdanımızı ve düşüncemizi Doğu’nun pençesinden kurtarmışsak, şu denizlere bizim diye bakıyor, bu topraklarda ana bağrının sıcaklığını duyuyorsak, nefes alıyorsak, hepsini, her şeyi 30 Ağustos zaferine borçluyuz.”
Falih Rıfkı Atay

Atamın ve bu topraklar üzerinde yaşayan halkın kurduğu Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin 30 Ağustos Zafer Bayramı'nı kutlar,
Ramazan Bayramı'nızın hayırlara vesile olmasını dilerim.

6 yorum:

  1. Gürkanimu, annenin güdümlü terliği gelir hazırlıksız herkesi bulur alimallah, benim oğlum fişeklemedi oturaydın oturduğun yerde bre kafir mesajını en güzel biçimde ulaştırır yerine.
    Bir seyahat idman kursu ver sen bence en güzelinden:)
    O kasklı başına bir sevgi seli yollar öberim.
    Ara sıra yaz lütfen.

    YanıtlaSil
  2. Bossa, benim bahanem var yazmamak için, bu yazıda zaten niye geldi sanırım biraz belli oluyor ..
    Sen yazda biz okuyalım canım bende seni öperim

    YanıtlaSil
  3. meraba ben 17 yaşındayım arkadaşımla 1200 km lik bir tur yapmak isitıyoruz ama bu tureda bize lazım olucak gerekli malzemeleri bilmiyoruz bize yardımcı olabilirmisiniz ?

    YanıtlaSil
  4. Biathlet65 Ekipman konularında en iyi bilgiyi alabileceğiniz İki bisikletli gezginimiz var

    Serkan Taşdelen www.pedalla.com
    Enes Şensoy http://canavarkesifte.blogspot.com/

    Bu iki web sayfasından istediğin Tüm detayları alabilirsin. Önümüzdeki aylarda bende ekipman konusunda bilgiler vereceğim

    YanıtlaSil
  5. En büyük hayallerimden biri 1000-2000 km'lik bir bisiklet turuna cikmak fakat hem fiziksel olarak hem de finansal olarak cok olasi görünmüyor.

    YanıtlaSil
  6. Selam nedim

    Belki ileride bu hayalini gerçekleştirirsin. 12 yaşında kurduğum bir hayali 33 yaşında gerçekleştirmeme çok az kaldı

    YanıtlaSil