9 Kasım 2010 Salı

220 gün sonra Pasifik Okyanusu



220. günün sonunda Güney Kore’nin Sokcho şehrine vararak Pasifik Okyanusu'nun kıyılarına ulaşmış oldum. Çok güzel fotoğraflar mevcut, ilerleyen aylarda yayınlarım. : )

Desteklerinden dolayı bugüne kadar blogda benle beraber yol almış ve almaya da devam edecek olan herkese çok teşekkür ederim.

Bu yazımda son zamanlarda sıkça sorulan birkaç soruya cevap vermek istiyorum.

Bu seyahat de ne kadar para harcadın? Kimler seni destekledi? Sokağa atacak paran varsa bize versene? Çok zenginsen benimle de paranı paylaşır mısın? Bir dahaki seyahatine yanına birini alacak mısın? Vize işlemlerini nasıl halletin?

Gerçi kimlerin ne kadar desteklediğini önceki yazılarımda söylemiştim fakat miktar vermemiştim. Buyurun bunlar turun şu zamana kadarki harcamaları..

3 nisan – 30 Eylül tarihleri arasında 6 aylık sözleşme ile turun ana sponsorluğunu Atılım Üniversitesi yapmıştır. Ödenen miktar 10.000 TL. Bu para 6 ay süresince bölünerek verilmiştir. Neden 6 aylık bir sözleşmedir? Çünkü bu turun 6 ay içinde biteceğini düşünmüştüm. Evdeki hesap çarşıya uymadı. Bir çok aksilik yaşadım. Blogu düzenli takip edenler bilir. Neymiş; böyle turlarda hesaplarının yarısı kadar ek zaman koyacaksınız. 1 ocak tarihinde bir sözleşme daha yaptık ve 8.650TL ek ödenek çıktı. Toplamda 18650 TL. Bu paranın hemen hemen hepsi yol boyunca kullandığım ekipmanın masraflarımı karşıladı. Atlım Üniversitesine tüm bisikletçiler ve gezginler adına teşekkür ederim böyle bir projeye inanıp, destekledikleri için.

220 gündür yollardayım, yaşanan aksiliklerden rota değişikliklerinden dolayı da bu turun günlük maliyeti 75TL. Tokyo ya 314 günde varıldı kendi cebimden de 23.550TL harcıyorum. Ayrıca Tokyo dan dönüş bileti sezon dışı olduğundan en yüksek fiyatda alınıyor. Neden bu kadar pahalı? 4 mevsim yaşıyorsunuz, yazlık ekipmanlarla kışı geçiremezsiniz. Vize işlemlerinde aksilikler yaşanıyor, konaklamanız uzuyor, rotanız değişiyor, bisiklette ekipman değişikliğine gidiliyor falan filan. Tur maliyetinin üstüne bisiklet ve ekipman masraflarınıda ekler ve dönüş masrafınıda koyarsanız 42.200TL ediyor. öyle kolay bir rotada basit ekipmanlarla geçebileceğiniz bir tur değil bu. Aldığınız malzemeler en dayanıklı, en iyi, en hafifi. Maddi destek olarak Turun Büyük bir çoğunluğuna ben sponsor oldum. Zengin misin sorusuna cevap. Hayır değilim! Ayrıca paramı sokağa attığımı da düşünmüyorum.

Bendeniz eğlenerek yeri geldiğinde sefillik yeri geldiğinde sefa içinde gezerek bir tur gerçekleştirdim. O yüzden biz bu paralara dünyayı 3 defa dönerdik diyen arkadaşlar olacaktır. Bende isterseniz 4 defa bile dönersiniz diyorum.. Benim amacım gezip eğlenip görmekti bunuda imkanlarım doğrultusunda yaptım. Herkesin gezi anlayışı farklıdır.

Bisikletin yapımında Güngörler Bisiklet İskeletinde ve Maşasında (süspansiyon sistemi) indirim yapmıştır, Türkmenistan'a Polimeks firması aracılığı ile zincir ve parçalarını, Moğolistan'a da Atlım Üniversitesi aracılığı ile dişli tekerlekler yollamıştır..

Burak'a da teşekkürler.

Bisiklet Türkiye'den çıktığımda tamamı ile Shimano Lx'den oluşuyordu. Bu bisikleti kendi öz kaynaklarımla satın aldım. Ön tarafta havalı karbon maşa vardı ki hala var ve çalışıyor. Morgano Flash (sürekli lastik markası Rubena'yı övdüm fakat bu süspansiyon sistemi de onun kadar övgüyü hak ediyor) Türkiye'den çıkmadan bu bisiklete 2000$ masraf yapmıştım. Şu anda bisikletin üzerinde ki tüm ekipman Shimano XT den oluşuyor. Tur bisikletinde olabilecek en mükemmel sistem. Bisikletin değeri 3500$ da geçti… Gene yola çıkmadan kamp malzemeleri, uyku tulumu, kışlık yazlık giyecekleri yeniledim, elektronik eşyalar ve diğer takım taklavatları da içine alırsanız bisiklete ve üzerindeki malzemeye toplamda 7000$ üstünde para harcadım.

Bisikletliler Derneği uydu telefon desteğinde bulunmuştur. Bu yardım çölün ortasında hep derdime derman olmuştur. Dernek başkanı Murat Suyabatmaz'a teşekkürler.

Türkiye'deki Garmin satıcısı Baytekin de Ayşe hanım sözüme inanarak 1000 TL değerindeki gps'lerini 750 TL indirip vermişlerdir.

Vize işlemlerini nasıl halletin? Bazı ülkeler için Dışişleri Bakanlığı yardım etti. Öyle elinizi kolunuzu sallayarak ben turistim diyip giremiyeceğiniz ülkeler var. Türkmenistan ve Çin gibi. Onun dışında başkentlere uğradıkça bir sonraki gideceğim ülkenin vizesini elçiliklerimin yardımı ile aldım.

Öncelikle kendim için sonrasında da ülkem ve dünya için iyi bir şey yaptığıma inanıyorum. Bundan sonrada kenmdi başıma ülke tanıtımına ve gençlerimize örnek olmaya devam edeceğim.

Bu tura çıkmadan önce;

Ahmet Mumcu, Evrim Yiğit , Gizem Altın Nance ve Cemal Atasoy'a

defalarca sordum. Kafalarını ütüledim. Bu nasıl olur şu nasıl olur diye. Onlar da bana özel olarak anlattılar. Neler lazım, neler yapılabilir, ne kadar para harcandı, ulaşımlarda, geçişlerde sıkıntılar, neler daha bir çok soru.. Hala da yardım ederler ara ara.

Her zamanda sorulan soruları cevaplamaya yardımcı olmaya seve seve hazırım.

Tüm gezginler yazmalı anlatmalı ki dünyada daha çok Türk gezgin olsun. Ülkemizde, dünya vizyonuna sahip insan sayısı artsın. Ne kadar muhteşem bir ülkede yaşadığımızı görsünler ve o ülkenin neden bu hallere düşürülmek istendiğini anlasınlar.

Bence yurt dışına çıkan her gezgin böyle paylaşımlar yapmalı. Ben öyle düşünüyorum.

Şimdi Pasifik Okyanusu'na yorgun ayaklarımı sokmaya gidiyorum. Ne kadar soğuk olursa olsun umrumda değil.

Sevgilerle.

17 yorum:

  1. Gürkan abi yapmakta olduğun bu projenin kime nasıl, ne şekil bir etki uyandırdığını hem senin yazılarından hemde kendi çevremden gözlemlediğim kadarıyla en azından proje bitmeden olumlu yönde devam ettiğidir. Öğrenilecek ve söylenecek ayrıntının çok olduğu halde hiçbirini sormadan hem seninle tanışıp ve sürekli söz ettiğin kitabından öğreneceğim. Atılım Üniversitenin sana sponsor olmasına şaşırdım. Şaşkınlığım şundandır ki sözünü ettiğin diğer firmaların olumlu bakmayışıdır. Sana diğer destek olanlar saten herkese bu desteklerini esirgemeyeceklerinden eminim. Belki haberin vardır ama senin Yaşıl Velosipedçilər youtube'a birlikte yaptığınız turun videosunu koymuşlar :)
    Kendi adını yazarsan görebilirsin :)
    Saygı ve sevgilerle BGB'ye takılan birisi :)

    YanıtlaSil
  2. gereksiz yorumlar ve sorularla canını sıkma gürkan. sokağa atılan para meselesi kişinin neyi gerekli gödrüğüyle ilgili olarak fazla göreceli. 50-60 bin dolarlık arabalara binip işten eve evden işe gideceğine, atlayıp bisikletine kendine gidişin çok kişi için sokağa atılacak para gibi algılanır tabi bu kapitalist zihniyette. kedinin ulaşamadığı ciğeri afiyetle yemene bak sen, gideceğin en uç nokta neresiyse sonuna kadar seni desteklemeye devam ediyoruz. öğrencilerine bu seyahatin takibini yaptıran öğretmenlerden biri de benim ve inan günde en az bir defa adın geçiyor derslerimde veya kişisel sohbetlerimde.
    argo meselesine gelince, dur bir fıkra yazayım da konuyu ona bağlayayım, seni de keyiflendireyim.
    hoca camide vaaz veriyor. başlıyor söylenmeye:
    "ey cemaat, hanımlarınız çok açık saçık giyiniyor, kısa etekler, dar pantolonlarla sokakta arzı endam ediyor, kulaklarını çekiverin de edepli giyinsinler" diyor.
    cemaatten bir fırlama hemen atlıyor:
    "hocam bizim hanımlarımıza diyorsun ama senin kızın içlerinde en açık saçık giyineni, buna ne diyeceksin şimdi?"
    hoca bıyık altında gülüyor:
    "öyle diyorsunuz ama yakışıyor haspaya"
    velhasılı kelam, tüm o argo sözcükler ve imla yanlışları yakışıyor haspaya:))
    kal sağlıcakla ve keyifle...

    YanıtlaSil
  3. Eraycım Atılım Üniversitesi arkadaşlık ilişkilerimden dolayı sponsor oldu. Yoksa inan onu bile bulamaya bilirdim. Ayrıca manevi olarak yapılan destekleri Yeşil velosipedçilerin ki gibi veya bloglarda yazılan yazılar gibi çok var kitapda yer vereceğim.

    Ruh gezgini bak işte bu çok güzeldi teşekkürler suratımda kocaman bir tebessüm oluştu

    YanıtlaSil
  4. Hayal kurmak, bizim en zengin ve derin zihinsel faaliyetimizdir. İçinde yaşadığımız rutin döngüden dolayı hayal kurmayı unuturken, sen bunu gerçekleştiriyorsun, o derinliğin içindesin, yaşıyorsun. Bu hiç bir ölçü birimi (manevi ya da maddi) ile ölçülemez.

    Ben senin blogunu okumaya başladıktan sonra hayal kurmaya başladım.

    Sana sponsor olmayanlar utansın, olanlara da aferin:)

    Sevgiyle, bol şans

    YanıtlaSil
  5. Ben de sürekli dilimde bir Gürkanla dolaşıyorum herkeşlere anlatıyorum blog adresini veriyorum ve her seferinde helal olsun be yaaa diye konuşmayı bitiriyorum.
    Maddi kısmı yalan dolan. Nerde bisikletli görsem aklıma sen geliyosan eğer -ki bugün 10 kasım için bir grup bisikletli gördüm nasıl da sevindim- amacını daha hedefe varmadan başarmışsın demektir.

    Bu arada İngilizce çeviri konusunda yardımcı olabileceğimi belirtir, okyanus suyu mu oha Gürkan diyerek kıskançlıklarımı sunar
    arz ederim efendim:)

    YanıtlaSil
  6. Bir işi yapan yapar yapamayan konuşur. Bizler desteklemesek dahi sen kafana koymuşun. Kimene kardeşim. Sen 220 günde yol aldın durdun. Ya peki poposunun üzerinde oturan bizler ne yaptık?
    Allah yardımcın olsun. Sağlıklı yolculuklar...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Gürkan Bey;

    En başından beri yazdıklarınızı takip ediyorum, hayranlığım her geçen gün artıyor.

    Tebrik ediyorum demeye dilim varmıyor bu haddim olamaz. Katettiğiniz yollar, yaşadıklarınız, yola çıkma kararını alışınız... Hepsi insanın içine işliyor ve bende yapabilir miyim sorusunu sorduruyor. Bir gün belki deyip geçmeyerek, sizinki kadar büyük ölçekli olmasa da kendimi yollara vurmayı düşünüyorum.

    Yaşadıklarınızı bizimle paylaştığınız, ufkumu açtığınız, gelecek ile ilgili beklentilerim/hedeflerim oluşmasına katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

    Sevgiyle kalın. Yolunuz hep açık olsun.

    YanıtlaSil
  8. Gürkan, memlektten uzakta sana mutlu bayramlar dilerim. Maceranı yazılarında zevkle okuyan bir sürü insan var.

    YanıtlaSil
  9. Dönünce yapacak ne çok iş varmış :)) Ben dört gözle kitabı bekliyorum! Kolay gelsin Gürkancım, herşey yolunda gitsin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. gürkan kardeş

    blog una
    banka hesabını yaz
    ben ilk para yatıran olayım isterim
    madem ki bu kadar takip eden
    seven ve ilgilenenlerin var
    hatta yeni turda seni kim tutar???

    50 olur 100 olur
    hadi yaz nolur

    bisiklet@istanbulbeyi.com

    YanıtlaSil
  11. bi dahaki turda yaninda Cardinal olmali !! :)))
    take care bocuk :))

    YanıtlaSil
  12. bundan 10 gün önce bir blog acmak icin düsünüyordum..iste icine yazdigim öyküleri gittigim ülkeleri bisiklet gezilerini...vs koyabilirim diyordum hatta bisiklet gezilerimi özellikle koymak istiyordum cünkü insan bisikletle gezerken bi baska ögreniyor bi baska yol aliyor ....neyse kendimi 70 km yaptim bugün yolda su geldi basima bu geldi basima ormanda kaldim karanlikta ucurumdan yuvarlanma tehlikesiyle karsilastim bunlari yazmaliyim ....hatta bahar da basliyacagim avusturya gezisi icin yavastan bisiklet malzemelerini tamamliyordumm...neyse buraya kadar güzel hos biyandan da icimden -ulan aslinda dünyayi gezicen bisikletle ama nerde diyordum....taki gecen pazar facebookta prensese yollanan mektubu okuyana kadar biri almis bisikletini benim hayal ettigim imkansiz dedigim seyi yapmis hala da yapmaya devam ediyor....bian ne düsünecegimi sasirdim hemen bloga girdim okumaya basladim (buarada artik istatislik kisminda bolca viyanayi görüceksin :D orada saatlerce kim bakmis deme o benim cünkü )..yaaa sen ne kadar mükemmel bi insansin ya nasil bir hayal nasil bir cesaret bu ya tek kelimeyle hayran kaldim agzim acik okuyorum desem yeridir......yazmadiklarini, icindeki gittigin o yolculuklari hic düsünemiyorum.....tek kelimeyle harika bir proje...ki gecen haftadan beri acaba gürkan nerde napiyor suan nereye bakiyor aklindan neler geciyor diye düsünüyorum......anlayacagin benden bizden biri oldun herkesede anlatiyorum okuyun mutlaka diye....haaa saol buara da bizim bisiklet gezileri kismi blogta sayende yer almicak,alsa da pek ilgi görmeyecek gibi... ;) ama senden bol bol bahsedecegim .....yolun acik olsun gürkan...

    YanıtlaSil
  13. Aslı : ) çok teşekkürler. Dediğine katılıyorum

    Bossa bir dahaki tura geliyorsun benle : ) yolda yazarsın sende blog unu

    Yücel bey güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Sağlığım el verdiğim sürece bundan böyle bu şekilde devam uzunca bir süre : )

    Undurstudy Teşekkür ediyorum. Ben sponsorsuz zaten bu yola başkoyduğum için yapacağım dedim olmasada yapacaktım : )

    AYse bu yazıyı görürmüsün bilmiyorum ama sana şunu söylim daha çok uzun seneler bir yerleri okutacağım hepmize yeni yerler göstereceğim :)

    Nuri abi çok teşekkür ederim

    Elmayra evet dönünce yapacak çok iş var hakikaten çok iş var ama hepsini yapacağım. Sonrada bu çıtayı daha yükseğe taşıyacağım. Taşıyacağımki o çıtayı hedef koyup daha iyisini yapacağım bende gezeceğim diyen gençler olsun

    Salise teşekkürler. Ben bu hakkımı ilerde kullanmak istiyorum çok teşekkür ederim ince düşünce için.

    Ergül senin blog a şimdi bakıyorum sonrasındada bisiklet maceralarını bekliyorum .. Olmaz öyle ayrıca imkanın olursa buna benzer bir turu kesinlikle yap. Güzel sözler içinde teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Bu tura eşimle çıkmak istesem sadece malzeme 18000TL tutuyor. Muhtemelen sadece Türkiye'de bi tur düşünebiliriz.

    70,17 2 Adet 140,34 TL NORTHWAVE TECH BALACLAVA
    104,23 2 Adet 208,46 TL GIST CITY BİSİKLET MASKESİ
    31,8 2 Adet 63,60 TL UVEX RAINCAP BIKE KASK YAĞMURLUĞU
    104,23 1 Adet 104,23 TL DELTA WINDSTOPPER BİSİKLET FORMASI 
    265,88 1 Adet 265,88 TL NORTHWAVE AURORA JACKET BAYAN
    54 3 Adet 162,00 TL TAKONI KISA PEDLI TAYT
    161,1 1 Adet 161,10 TL THE NORTH FACE M MUDDY TRACKS PEDLİ ŞORT
    74,45 2 Adet 148,90 TL KOVEA KENDİNDEN ÇAKMAKLI OCAK
    146,77 2 Adet 293,54 TL NORTHWAVE CRYSTAL BAYAN PEDLI UZUN TAYT
    253,12 1 Adet 253,12 TL CANNONDALE MTN CAFFEINE BİSİKLET PANTOLONU
    138,05 2 Adet 276,10 TL NORTHWAVE DEVINE JERSEY BAYAN KISA KOLLU FORMA
    116,99 1 Adet 116,99 TL NORTHWAVE HEART KISA KOLLU FORMA
    125,5 1 Adet 125,50 TL NORTHWAVE JUST RIDE KISA KOLLU FORMA
    59,56 1 Adet 59,56 TL NORTHWAVE EVOLUTION JELLİ BİSİKLET ELDİVENİ
    95,72 1 Adet 95,72 TL NORTHWAVE RAPTOR MTB LONG GLOVES BİSİKLET ELDİVENİ
    23,38 1 Adet 23,38 TL NORTHWAVE MAGIC GLOVES SNOW FLAKE LADY ELDİVEN 89112208
    14,4 1 Adet 14,40 TL TAKONI FİLELİ BISIKLET ELDIVENI SCG46-0035
    170 1 Adet 170,00 TL NORTHWAVE CITY CRUISER BLACK/RED AYAKKABISI
    106,25 1 Adet 106,25 TL UVEX TOURING KASK
    12,76 6 Adet 76,56 TL TOPEAK CARGO NET SEPET FİLESİ TCN02
    61,68 1 Adet 61,68 TL GIYO GÖSTERGELİ MİNİ EL POMPASI
    72,32 2 Adet 144,64 TL TOPEAK BARN MİRROR AYNALI BRAND
    19,14 2 Adet 38,28 TL DELTA STAND MATARA TUTUCU
    31,91 2 Adet 63,82 TL DELTA ÇELİK TERMOS MATARA
    27,65 2 Adet 55,30 TL DELTA ŞİFRELİ KİLİT
    529,64 1 Adet 529,64 TL TOPEAK JOURNEY TRAILER AND DRYBAG
    146,77 1 Adet 146,77 TL TOPEAK TOURGUIDE HANDLE BAR BAG DX GİDON ÇANTASI
    95,72 2 Adet 191,44 TL TOPEAK MONDOPACK HYDRO SELE ALTI ÇANTA
    125,5 2 Adet 251,00 TL LOTUS BİSİKLET TUR ÇANTASI
    25,31 2 Adet 50,62 TL CANNONDALE HINDSITE PLUS ARKA FAR
    42,33 4 Adet 169,32 TL CANNONDALE FORESITE PLUS ÖN FAR
    82,96 1 Adet 82,96 TL CICLO SPORT CM 4.2 BİSİKLET KM SAATİ WIRELESS
    7017,17 1 Adet 7.017,17 TL CANNONDALE ROAD TANDEM BİSİKLET
    37,8 4 Adet 151,20 TL TERMAL İÇLİK
    116,97 2 Adet 233,94 TL RÜZGARLIK
    44,65 2 Adet 89,30 TL YAĞMURLUK
    169,95 2 Adet 339,90 TL YELEK
    10,64 2 Adet 21,28 TL PAÇA BANDI
    14,89 8 Adet 119,12 TL LEDLİ GÜVENLİK BANDI
    104,23 2 Adet 208,46 TL GÖZLÜK RÜZGAR
    104,23 2 Adet 208,46 TL GÖZLÜK GÜNEŞ
    40,41 2 Adet 80,82 TL BİSİKLET BERESİ
    53,16 2 Adet 106,32 TL TERMAL MASKE
    57,6 3 Adet 172,80 TL TSHORT
    341,1 1 Adet 341,10 TL CEKET
    269,1 1 Adet 269,10 TL CEKET
    377,1 1 Adet 377,10 TL CEKET
    152,1 4 Adet 608,40 TL PANTOLON
    170,1 2 Adet 340,20 TL UYKU TULUMU
    215,1 1 Adet 215,10 TL AYAKKABI
    260,1 1 Adet 260,10 TL AYAKKABI
    231,85 2 Adet 463,70 TL SIRT ÇAMTASI
    602,1 1 Adet 602,10 TL ÇADIR
    25,52 1 Adet 25,52 TL YAĞ
    29,78 2 Adet 59,56 TL PATLAK ÖNLEYİCİ
    9 2 Adet 18,00 TL YAĞMUR KAYDIRICI
    147 1 Adet 147,00 TL TAMİR BAKIM SETİ
    17,02 1 Adet 17,02 TL AKORT ANAHTARI
    TOPLAM 108 Adet 17.143,87 TL

    YanıtlaSil
  15. Hamsi Paluğu

    Ee ben bu çıkardığın meblayı tek bir hayal ortağından aldım. Çok uğraştım çok araştırdım fakat buldum. Ben mi çok istedimde gerçekleşti yoksa şanlımıyım bilmiyorum fakat bir şekilde istedikten sonra oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını sabırsızlıkla bekliyorum. Trabzon'dan kucak dolusu selamlar.

      Sil