16 Ekim 2010 Cumartesi

Rusya vize vermedi. Rota Doğu Moğolistan ve Çin






(cengizhan)


Yaklaşık 20 gündür Ulan- Batur dayım. Niye o kadar kaldın derseniz Rusya için vize bekledim. Önce 3. Katibimiz Gizem Hançerli'nin, sonrasında da Sayın Elçimiz Asım Arar’ın Notasi, havaların soğuk olması bahane edilerek kabul görmedi. Gizem Hanım'a ve Elçimiz Asım Arar'a teşekkür ederim çünkü bayağı uğraşıldı. Notaya vize verilmemesinin değerlendirmesini sizlere bırakıyorum.

Geçeceğim bu bölgenin -50 derecelerde olması ve yer yer karla kaplı olması ölümcül bir yolculuk olarak nitelendirildi. Bakın şimdi…..

Ben bu rotayı çizip birkaç kişiye gösterdiğimde "Gürkan seni öldürürler bu yolda." dediler.

Gürcistan’da ya bıçaklanırsın ya da kurşunu sıkarlar, soyarlar seni,

Azerbaycan'da kesin soyarlar oralara gitme, Türkleri sevmiyorlar,

Türkmenistan ile Türkiye'nin arası iyi değil, arkadaki Türk bayrağını çıkar. En tehlikeli bölgeye gidiyorsun. Ayrıca çölde hava 50 derecenin üstünde Kara-gum çölünü araçla geç istersen!!!

Özbekistan'dan Türkleri kovaladılar, Türk okulu hiç yok orada (niye acaba :D) Özbekistan’a girmesen olmaz mı?

Tacikistan'a Pamir tırmanılır mı kafayı mı yedin? Len bir tarafına en ufak bir şey olsa seni kim gelip alacak? O dağ başında tek başına nasıl hayatta kalacaksın Gürkan, yapma!!!

Kırgızistan da savaş var sakın girme o ülkeye, soyarlar abi ölüme gidiyorsun delirdin mi sen?

Gürkan Çin'e girmeden o bayrağı çıkart. Urumçi'de seni yaşatmazlar, Kaşghar'da da öyle gezme, oralar tehlikeli bölgeler. Abi sel var!! Trene atla devam et. O güzergahtaki trenlerden biri sele kapılmıştı..

Gobi çölünü nasıl geçeceksin su yok, yemek yok . Öldür kendini daha iyi.

Rusya'ya gitme, -50 derece kar var. Kurtlar, ayılar var, nasıl pedallayacaksın?

Ayrıca başımdan geçen kötü olayların bir kısmını da burada sizlerle paylaştım.

Abilerime, ablalarıma, arkadaşlarıma ve aileme teşekkür ederim. Biliyorum beni düşünüyorsunuz sağlıklı iyi olmamı istiyorsunuz ve bu yolculuğu bitirip yenilerine çıkmamı bekliyorsunuz veya "Çıkma bu yeter." diyorsunuz. :) Amacım bir şeyleri ıspatlamak değil yanlış anlaşılmasın. Önce kendim için yol alıyorum; ister arayışta diyin ister başka bir şey. Sonrasında projenin amaçları ve bu deneyimleri sizlerle paylaşmak için yol alıyorum. Önümüzdeki aylarda yeni sitede bu anıların hepsini, İspanyolcaya, Rusçaya ve İngilizceye çevirip yabancılarla da paylaşacağım.

Sizler arkanıza yaslanın, keyifle yazıları okuyun veya seyredin ve beni güzel sözlerinizden mahrum bırakmayın. Haaa bu arada Moğolistan bozkırı Sibirya'dan daha soğuk, son yılların hava değerlerine bir bakın zamanınız olursa. :). Telaşlanmayın ben geçerim dediysem geçerim.

Güzergah değişikliği şöyle olmuştur. Önce Moğolistan’ın başkenti Ulan- Batur'dan doğuya doğru pedallayıp Çin'in kuzey doğusuna çıkacağım, oradan da aşağı önce Pekin’e sonra da Shangai..

Şimdi Shangai'ye neden gidiyorsun?
Çünkü Shangai Üniversitesinden Prof. Pervaz Iqbal projenin amacını öğrenince özel olarak üniversiteye davet etti. Ayrıca yol deneyimlerimi de öğrencilerle paylaşmamı istedi. Benden çıkan ilk tepkide waww oldu. Sonra kem-küm ıııııııııııı şeyyyyy......

"Asyanın en zorlu çoğrafyasını bisikletle geçtin. Sakın öğrencilerin karşısına çıkmaya korkuyorum deme!'' ! Korkar mıyım uleeeen heyyyyttttttt. Tamam dedim. Çok çabuk gaza geldik...

Hum kalabalık bir üniversite olsa gerek..

12 yorum:

  1. Cin seni geri istiyorrr :D

    YanıtlaSil
  2. önce üzüldüm vize alamadın diye, sonra da sevindim. güzel bir şey olacak üniversitede bence. sabırsızlıkla bekliyorum... pedalın düz bassın :)

    YanıtlaSil
  3. -50 ymiş peh yürü be Gürkan! Türkleri kim seviyor ki içimizde bile birbirimizden nefret ediyoruz onlar da buraya gelse bi ton aynı lafları duyarlardı herhalde. Sen doğa için pedallıyosun yemişim ordaki bebeleri.
    Üniversitede de cool bir şekilde "aaah bebeyim işte ben de Türkiye'den gelivermişim bak sen haha" falan yaparsın acayip havan olur:D

    YanıtlaSil
  4. Her yazını defalarca okuyor sana buradan kolaylık dilemekten başka birşey yapamıyoruz hayranlığımız artarak.

    YanıtlaSil
  5. herşeyde bir hayır vardır diyelim

    YanıtlaSil
  6. helal olsun, yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Rusya vize vermedi demek..... adiler......
    ben de bir ara Kamboçya da, Phnom Phen'de beklemiştim 10 gün kadar, Vietnam vizesi alabilmek içinde vermemişlerdi.... Sonra sinirlerime hakim olamayıp bağırığ çağıranca da sorguya çekmişlerdi de neredeyse korkudan altıma yapacaktım... dedim ki içimden size de sizin için zamanında ho chi minn diye bağıran bana da yazıklar olsun..... sıkma canını, onlar üzülsün....

    kesinlikle dönüşte oturup bir muhabbet edelim derim ben de ama görünen o ki senin dönüşe daha çoooookkkk var.... yolların açık olsun....

    Bolivya dayım şimdi.... 4 adet bisikletçi var, Salar de Uyuni'yi bisikletle geçmişler.... süper süper... Patagonya 'ya da gidecek misin?

    sevgiler.... dikkat et kendine.... ve gitme denilen her yere git, benim tavsiyem de buuuu.... Kolombiya ya gidicem dediğimde duyduklarım karşısında vay beeee ben nereye gidiyorum da haberim yokmuş diyordum ama şimdi keşke imkanım olsa da Kolombiya'yı bir kere daha gezebilsem diyorum....

    yollar dümdüz olsun pedal çeviren yorgun ayaklara :))))

    YanıtlaSil
  8. Gürkan gitme, yapma, etme diyenler yapacağın şeyleri kendileri yapamayanlardır, onun için aldırma. Özgürlüğün 2 tekerleği vardır ve çarkları sen döndürüyorsun. Yolun açık olur.

    YanıtlaSil
  9. Gürkan azmin ve cesaretine saygı duyuyorum.
    Senin gibi güçlü insanlarla bu dünya değişecek ,yaşanır olacak.
    Sevgi ve derin saygılarımla

    Hakan KAYIŞLIGİL

    YanıtlaSil
  10. Moğolların konuşmaları, dil yapısı Türkçe'ye benziyor mu ? Hani temel Türkçe sözcükler ile konuşmaya çalıştığında anlayabiliyorlar mı ? At, Et, Gök, Yıldız, Gece, Gündüz, Kurt, Tuz, v.b. ...

    YanıtlaSil
  11. Herzaman Bisiklet Maceralarına İmrenmişimdir Tebrikler...

    YanıtlaSil
  12. EEE Gürkancığım serde üniversitede hocalıkta yapmak varmış:)) Hiç kimsecikleri dinlemeden laz inadınla bütün zorlukları birer birer başardığın için ayrıca tebrikler. Hayatta bazen burnunun dikine gitmekte faydalıdır.

    YanıtlaSil