23 Mart 2010 Salı

Ululararası pot kırmak nasıl olur?

O elçilik senin bu elçilik benim derken, Çin Elçiliğine vereceğim evraklarla Japon elçiliğine gidersem ne olur? : ) ...

Kapıdaki görevliye de projeyi anlatırken dedim, o da hiç uyarmadı ya. Ben bisikletimle Japonya'ya seyahat ediyorum, Çin de benim yolumun üstünde, o yüzden gelmiştim diye anlatıyorum. Len manyak herif, uyarsana burası Japon elçiliği diye. Bir de kardeşim o bayrağınızı görünür bir yere koyun, ben niye görmedim bayrak falan etrafta. Az kalsın katanayı sokacaklardı bir tarafıma.

İçeri girdik. Vize formlarının doldurulduğu yerde çıtı pıtı birkaç Türk kızı form dolduruyor, ben de alıp doldurayım dedim. Bir tane güzelinden Çinli kadın geldi ki bu aslında Japon. "Ni hav" dedim (Çince merhaba demek, bok var Türkçe desene). O da kaşlarını çatarak hoş geldiniz nasıl yardımcı olabilirim dedi. Kadının Türkçesi benimkinden iyiydi. TRT'de eğitim almış dersin. Önce güzel güzel projemi anlattım. Sonra da elimdeki evraklara bakmadan kendisine uzattım. Bizim Dış işleri bakanlığımızın Çin Halk Cumhuriyeti için verdiği Nota da en başta. Kadın teker teker tüm evraklara baktıktan sonra ‘’Gürkan bey hoş geldiniz, sizin projenizden haberimiz var fakat burası Çin değil Japon elçiliği’’! Aha Gürkan bittin sen!! Len en azından alçak sesle söylesene arkadaki kızlar duymasın, rezil oldum. Tabi benim el ayak birbirine girdi. Sabah 9'dan öğlen 12'ye kadar Türkmenistan, Özbekistan, Rusya elçiliklerini gezersen böyle mala bağlarsın, üstüne de "Ya kusura bakmayın benziyorsunuz karıştırdım dedim’’ bu cümleyi bitirdikten sonra da GÜRKAN SEN NE DEDİN!!! HAY DİLİNİ EŞŞEK ARISI SOKSUN! Japonya'yı boşver sen elçilikten sağ çık tamam..

Kadın benim renkten renge girip terlemeye başladığımı görünce ve arka arkaya da özür dilemeye başlayınca katanasını kınına soktu. Projem hakkında konuşmaya başladı; "Neden Japonya?" dedi ben de anlattım. Telefonlar alınıp verildi. Elçiliğin telefonunu verdi. : ) Halbuki hatamı bir suşi ile telafi etmek isterdim. Yola çıkmadan neler yaşıyorum.. Neyse son 9 gün..

2 yorum:

  1. Japonya ya gidiyorsun yanlışlık yok değil mi? Neyse şaka bir yana çok güldüm anlattıklarına.

    YanıtlaSil
  2. Harika bir yazıydı. Teşekkür ederim .

    (Biraz önce eski Hürriyet eklerini karıştırırken seyehat ekinde sizinle ilgili yazıyı okudum ardından baştan beri okumaya başladım .)

    YanıtlaSil