31 Ocak 2010 Pazar

Türkiye'den Japonya'ya doğru bisikleti ile yola çıkarım


Küresel ısınmanın en büyük sebeplerinden bir tanesinin bilinçsizce tüketilen ve hidrojen elementi bulunduran fosil yakıtlar olduğunu biliyoruz. Fazla tüketimi, sera etkisi sonucunda gün geçtikçe dünyayı yok ediyor.
Sanırım ben de buna ehliyetimi aldığım günden beri yardımcı oluyorum. Bisiklete tekrar binmeye başladığımda, önce araç kullanmayı azalttım, zaman içinde sağlık ya da ekonomik sebeplerin yanı sıra doğa için binmeyi öğrendim. İşime bisikletle gidip gelmeye başladım. Ülkenin ufak bir bölümünü gezdim. Eşsiz doğasıyla mükemmel bir ülkede, dünyada yaşıyoruz ve bunun değerini henüz anlamış değiliz. Birilerinin dikkatini çekmemiz lazım. Bu ülkenin şehirlerine bisikletler için altyapı yapılabilir. Bunu yapacak yatırım gücüne sahip kurum ve kuruluşlar mevcut. Yeryüzünde yaşarken istediğiniz kadar para kazanın ama bir gün hepimiz doğaya karışacağız. Yapacağımız en büyük yatırım doğayı korumak adına olmalı ki orda huzur içinde uyuyalım…
29 Mart 2010 Başlangıç Yeri Türkiye Samsun (Son günlerde Karadeniz etabı için sınır kapısına kadar eşlik etmek isteyenlerin sayısı arttığı için Nisan ayının ilk haftası içine de sarkabilir). Bitiş Yeri Japonya, Tokyo. Tahmini Süre 8 ay. Tahmini Mesafe 13500 KM. Ülke sayısı 11. KİŞİ SAYISI BİR. Bu ülkeler sırası ile Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Tacikistan, Kırgızistan, Çin, Moğolistan, Güney Kore, Japonya.

AMAÇ
Küresel ısınmaya ve giderek artan çevre kirliliğine dikkat çekmek,
Şehirlerde doğa dostu ve ekonomik bir ulaşım aracı olan bisiklet için yol ağlarını büyütmek, Başkentte yapım sürecini hızlandırmak,
Bisikletin bir karne hediyesi değil ulaşım aracı olduğunu çocuklara ve ailelere anlatmak,
Gençlerde ben de başarabilirim duygusunu canlandırmak. Kişisel hedeflere destek olmak.
Çevrecilik, güç, dayanıklılık, performans, azim, hırs, cesaret, hayal gücü, macera değerlerini gençlere hatırlatmak.
Kendi kültürümü diğer toplumlara anlatmak,
Türk - Japon kardeşliğini pekiştirmek.

Sonuç olarak çok zorlu bir yol ve bu yolu tek başıma almam inanın güç. Elimden geleni yapacağım. http://dogaicinpedalla.blogspot.com/ Arkadaşlarımdan
ve ziyaret eden herkesten web adresini paylaşmalarını ve yola çıktıktan sonraki günlerde günlüğümü okumalarını ve destek olmalarını isterim. İmkansızı başarırım, mucize de biraz zaman alır. : )

18 yorum:

  1. merhabalar, böyle bir yolculuk büyük cesaret ister. sizi kutlarım. aslında ben de böyle bir yolculuk yapmayı düşünüyorum. katılabileceğim arkadaş arıyorum. sizin bu yolculuğunuz tahminen ne kadara mal olur. öğrenmem mümkün mü bunu? yolunuz açık olsun belki ben de birgün size katılırım. şenol

    YanıtlaSil
  2. Şenoy bey ınsallah bır gun beraber pedallarız. Bu yolculuk 8 ay kadar surecek. bankada 10 bın tl gıbı bır rakamın mutlaka durması lazımkı yolculuk boyunca parasal sıkıntı cekmıyecegımı bıleyım. Tahmını olarak 7 bın TL gıdecek buna donus ucak bıletıde dahıl.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, cesaretiniz ve hayallerinizin peşinden gittiğiniz için tebrik ederim, yolculuğunuz boyunca blogunuzda bir günlük tutacakmısınız, fiziki olarak olmasada blogunuz aracılığıyla bu yolculuğa katılmak isterim. Şimdide başarılar.
    Tamer Halit

    YanıtlaSil
  4. Selam. Güzel sözleriniz için teşekkürler.
    1 nisan dan sonra, internet ulaşımı sağladığım her yerde yazmaya çalışacağım. Umarım yazılarımla bu yolculuğumu okuyucalara yaşatabilirim

    YanıtlaSil
  5. Tokyo'da dört gözle sizi bekliyor olacağız:)

    Yolunuz açık olsun...

    Gokhan Ince

    YanıtlaSil
  6. Tesekkurler Gokhan .. Bırılerının benı orda bekledıgını bılmek guzel :D

    YanıtlaSil
  7. Sevgili kardeşim; Yolun Ak, yoldaşın Hak olsun.(Türkmen ata sözü). Bizim buradan sonra asıl yolculuğun başlayacak.Elimizin ve dilimizin uzanabildiği yere kadar hatta ondan da öte sana yardımcı omaya devam edeceğiz. Seninle olduğumuzu biliyorsun. Aramızdaki mesafeyi hedefine doğru her geçen gün açman, bizden sadece fiziki anlamda uzaklaşmanı ama amacını gerçekleştirerek bizim de hayallerimizin gerçeğe dönüşmesini sağlayacağından üzülmenin tersine gurur ve mutluluk duymamıza neden oluyor. Bu büyük ama gerçekten büyük işe kendini böylesine vermen önünde uzayan yolların kendilerine acıyarak ağlamasına neden olacaktır. Göreceğin ıslaklıklar yağmur değil, yolların gözyaşları olacak. Bu kararlılık ve azimle sen dünyayı oldukça küçülttün. Tek merakım hızını alamayıp Amerika kıtası üzerinden eve döner misin acaba? sorusudur. Eğer sana da uygun düşerse dönüşte Türkmenistan' a bekleriz. Biliyorsun biz de kapı yok !!!

    YanıtlaSil
  8. tesadüfen yolumun düştüğü bu yolculuğa bugün ben de başlamış oldum. her günü keyifle okuyacağımı biliyorum. şu anda neredesiniz bakmadan, hemen yolculuğun başladığı günü buldum. o nedenle dilerim ki, herşey istediğiniz gibi gidiyordur ve planladığınız tarihde planladığınız ülkeye tekerlek atmışsınızdır. yolunuz yüreğinizce olsun. en kısa zamanda sizi yakalamak dileği ile... ;)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. blogumda naçizane bir kaç satır yazdım, belki vesile olur, ve daha çok kişi seninle bu yolculuğu yapar.

    http://evrenin.blogspot.com/2010/07/aksam-vakti-balkon-keyfi.html

    YanıtlaSil
  10. Orta ve doğu karadeniz, Gürcistan , Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Tacikistan, Kırgısiztan bisikletle geçilmiştir. Çinde ikinci ayıma girdim pedallamaya devam ediyorum. Sırada Moğolistan, Rusya, Güney Kore, Japonya var. Durmak yok yola devam

    YanıtlaSil
  11. Sayende böyle bir yolculuğa adım atacak çok kişi olacak, tebrikler

    YanıtlaSil
  12. Çok büyük hayranlıkla izliyoruz.Yolun açık olsun.Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  13. Cihan bey çok teşekkürler

    çiğdem umarım ülkemizde bu tarz yolculuklara çıkacakların sayısı artar ve benim bilgilerimde yardımcı olur .. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. merhaba gürkan kardeşim.tesedüfen sizin bu seyahatinizi öğrendim.yazdıklarınızın tamamını gece gündüz demeden büyük bir hecenla okudum.hem gülerek hem göz yaşı dökerek.size ithaf edilecek o kadar güzel sözler varki.ben en içten dileklerimle sizi kutluyorum.allaha emanet olun.saygılarla..

    YanıtlaSil
  15. M. Ozcelik çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. Gürkan sənə bu uzun yolda başarılar arzuluyuram.
    Yaşıl Velosipedçilər (Bisikletçiler) Klubu səni çox sevir və sən bizim klubumuzun fəxri üzvüsən

    Hörmətlə,
    Miryusif Saint Mirzəbəyli

    YanıtlaSil
  17. Miryusuf

    Fahri üyelikten öte Azerbaycan da o gün bisiklete bindiğimiz sahilde gezdiğimiz herkes benim can kardeşim sizleri seviyorum ve teşekkür ediyorum

    herkese selamlar

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Gürkan abi, az önce uyumak için yatağımda radyo dinlerken senin olduğun bir programa denk geldim sonuna kadar dinledim dinledikten sonra direk pc'yi açık bloğundaki bu bisikletle yaşadığın maceraları baştan bi taramaya başladım. Türkiyede olan her çocuk gibi bende çocukluğumda bisiklet meraklısı akşama kadar bisiklet sürerek geçerdi sonra büyüdük bisiklet gitti apartmana taşındık anneme ben bisiklet alacağım dediğimde 5.kata nasıl çıkaracaksın ? diyordu :) Senin programı dinledikten sonra bu yolculukta nasıl eğlendiğini hissettim, ufaktanda olsa :) Bu seferde dünya turuna çıkacakmışsın 4.5 yıl sürecek diyorsun bu gerçekten müthiş bişey doğrusu. Müthiş bir özgüven, cesaret. Bende askerden sonra, maddi imkanlarıda ayarladıktan sonnra senin gibi bir tura çıkmayı çok istiyorum, inş. bu hayalim gerçekleşir. Artık devamlı takipçinim. Kendine iyi bak.

    YanıtlaSil